Bildet mitt
Tønsberg, Vestfold
I denne bloggen kommer jeg til å skrive om alt fra dagligdagse ting jeg finner finurlige og rare, til politikk, trening og miljø. Du kommer nok til å finne et stor sprik mellom temaene, men det er det som interesserer og opptar meg, som vil oppta denne bloggen.

tirsdag 22. desember 2009

Til alle dere frysepinnene der ute

Jeg er nesten sikker på at dere er de samme som klager over at NSB og alle bussene der ute er like overrasket når snøen kommer hvert år, og mens dere står og venter på bussen sier dere høy (eller inni dere): Er det mulig!?!?! Vi bor da i Norge, alle vet jo at det kan komme snø, at veiene blir glatte, at det er kaldt i Norge om vinteren, det er da ikke en stor overraskelse.

Men nå skal jeg fortelle dere no: NEI DET ER INGEN STOR OVERRASKELSE AT DET BLIR KALDT I NORGE OM VINTEREN. Så om dere klager på at det er kaldt og fryser skikkelig, så er dere vel egentlig like glupe som NSB og andre busser og store transsportmidler. Det som er skikkelig fint er at jeg ikke bare skal si at dere er like glupe som NSB, jeg skal også gi dere løsningen på problemet; varme klær: det finnes ullsokker, ullundertøy, vintersko med og uten fór, votter som til og med er vindtette, store gode vinterfrakker og kåper, LUER (viktig, viktig, siden mesteparten av varmen forsvinner ut av toppen), ullgensere, skjerf, om du fortsatt fryser burde du kjøpe større jakker så du har plass til mer klær under. Dessuten kan man få kjøpt heldresser til voksne også. Skru opp varmen inne, kjøp inn pledd og hold varmen med kakao, gløgg, te og kaffe! Og tenk en gang ekstra før du klager på andre som virker overrasket over at det kom snø i år også...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar