Bildet mitt
Tønsberg, Vestfold
I denne bloggen kommer jeg til å skrive om alt fra dagligdagse ting jeg finner finurlige og rare, til politikk, trening og miljø. Du kommer nok til å finne et stor sprik mellom temaene, men det er det som interesserer og opptar meg, som vil oppta denne bloggen.

fredag 4. desember 2009




I dag vil jeg først og fremst gratulere studentersamfunnet i Trondheim for å vinne frivillighetsprisen. Velfortjent! Denne trekningen var i regi av God Morgen Norge, så om du ikke har fått det med deg så er det fordi du ikke ser God Morgen Norge på tv2. Har min gode venninne Maggipotetmos oppe i Trønderland så jeg har tatt turen opp dit et par ganger for å nyte et par konserter på Samfunnet. Trondheim har et fantastisk studentsamfunn, og jeg er veldig glad i den byen. Om det hadde vært like bra i alle byer...


Idag skal jeg levere min første eksamen for denne vinteren. 10-siders hjemmeeksamen i fysisk fostring. Da er det bare to igjen. Jeg startet dagen med å se ut av vinduet, og der var det snø!! Jeg er tilhenger av snø, om det finnes en "tilhenger av snø" gruppe på facebook så burde jeg vært medlem. Det blir ikke ordentlig jul, ordentlig fint eller ordentlig vinter uten snø. Sånn apropos snø, i sommer/høst var klassen vår nede i Larvik for å se hvordan man jobber rundt oljelekkasjer i sjøen. Dette gjaldt da skipet Full City som hadde grunnet. Turen var arrangert av naturfagslæreren vår, mens vi vandret rundt på rullesteinstranda kom naturfargslæreren inn på tema klimaendringene med en av mine medstudenter. Både naturfagslæreren og denne medstudenten var tydelig enige i at klimaendringene var stort sett ganske greie å ha med å gjøre siden det var muligheter for at det ikke ville komme snø. For snø det ville de ikke ha. Er det greit for en naturfagslærer på en natur og friluftslinje å digge klimaendringene fordi det kanskje resulterer i at vi ikke får snø om vinteren?!? Dere skjønner sikkert hva jeg mener uten at jeg trenger å utdype det noe videre...


I tillegg til at jeg fikk snø på trappa mi idag var det min tur til å åpne pakke i pakkekalenderen. Jeg og samboeren har pakket inn tolv pakker hver til hverandre, slik at vi får åpne en annenhver dag. Jeg var heldig å fikk en rosa tannbørste idag. Snakket med noen på jobben i går kveld om ulike pakkekalendere. Hun ene hadde prøvd å kjøpe 24 ulike øl slag til mannen sin som han skulle få frem til jul. Hun selv hadde ønsket seg 24 ulike annsiktsoljer av et dyrt merke, som var posjonert opp til en "behandling" for hver dag.
1. desember så jeg på Jul i Svingen på Nrk1 og der var det også noen kreative kalendere. En som fikk en lapp med dagens-visdomsord for hver dag. Og faren til Linus (i Svingen), hadde pakket noe inn 24 ganger. Så om det i det hele tatt er noe i den siste pakken får ikke Linus vite før julaften. Jeg skjønner at jeg må bli mer kreativ til neste år. Kom på en veldig pengesparende og forbruksvennlig kalender hvor man bare pakker inn 24 ting man finner hjemme hos seg selv. Kanskje man klarer å overraske seg selv, ved at man helt har glemt hva man pakket inn? Noen flere ideer til kreative pakkekalendere?

2 kommentarer:

  1. så gøy med en brillefin blogg! i dag fikk jeg endelig julekalenderen mamma har laget og sendt til meg, og foreløpig har det vært norske delikatesser i pakkene, vi snakker solbærtoddy og kakao, det er storveis skal jeg si deg!

    SvarSlett
  2. Ååå! Det tviler jeg ikke på! Mammaer vettu, de ordner bestandig opp. Hvordan går det med dere? Er det spennende?

    SvarSlett