Bildet mitt
Tønsberg, Vestfold
I denne bloggen kommer jeg til å skrive om alt fra dagligdagse ting jeg finner finurlige og rare, til politikk, trening og miljø. Du kommer nok til å finne et stor sprik mellom temaene, men det er det som interesserer og opptar meg, som vil oppta denne bloggen.

torsdag 7. januar 2010

iTunes

Jeg er veldig gla i iPoden min, den brukes flittig til og fra skole og jobb, og på trening selvfølgelig. Den er stappfull av all musikken jeg liker best (Modest Mouse, N.E.R.D, Timbuktu, The Slackers, Jack Johnson, Kaiser Chiefs...for å nevne noen av godsakene). Den er en av mine nærmeste venner. Kunne gjerne dedikert et innlegg som en hyllest til iPoden, men det er ikke det dette skal handle om. Jeg er nemlig frustrert. For om man formaterer pc'n sin (for det må man jo av og til gjøre for at pc'n skal fungere på sitt beste), eller om man kjøper seg ny pc, så forsvinner jo alle de 2000 sangene, og det lange tidskrevende arbeidet som ligger bak å legge inn all denne musikken. Puff! Borte vekk. For det går nemlig ikke ann å overføre fra iPod til pc'n igjen. Eller la all musikken være på iPoden, og bare legge den nye musikken du har kjøpt inn på iTunes og føre over en og en cd. Neida, da spør iTunes deg det dumme spørsmålet om du ønsker å synkronisere abumet på pc'n med albumet på iPoden. Og det gjør den ikke, synkronisering for iTunes betyr; slette det du har på iPoden og erstatte det med det ene nye albumet du har lagt inn på iTunes. Er dere med?? Er det bare jeg som er helt idiot eller er dette det mest irriterende problemet med iTunes? Og hvorfor har ingen funnet en løsning på problemet. Litt hjelp noen?

2 kommentarer:

  1. kanskje vi kan slå oss sammen med frustrasjonene våre, du kan være frustrert på itunes, så kan jeg ta meg av ipoden, for min ipod har nemlig sluttet å virke, eller, den virker i en halvtime og så bare stopper alt, og så kan man nullstille den eller noe sånt, så lade den igjen, bare for å få en ny liten halvtimes glede.

    Det er trist, det.

    SvarSlett
  2. Haha, huff, det hørtes ikke bra ut heller! Da kanskje jeg ikke burde være så frustrert allikevel, siden jeg kan høre på kjempe lenge, og iPoden min har batteritid på supertid?!

    SvarSlett