Bildet mitt
Tønsberg, Vestfold
I denne bloggen kommer jeg til å skrive om alt fra dagligdagse ting jeg finner finurlige og rare, til politikk, trening og miljø. Du kommer nok til å finne et stor sprik mellom temaene, men det er det som interesserer og opptar meg, som vil oppta denne bloggen.

mandag 11. januar 2010

Trening, aktivitet og trim i en travel hverdag

Jeg har jo sagt tidligere at jeg får med meg en god dose God Morgen Norge på tv2 mens jeg kaster i meg frokosten og kaster på meg litt sminke. På tirsdager pleier nemlig Kari Jaquesson ha et fast innlegg om hvordan man skal klare å komme seg opp av sofan og i bevegelse. Og hun setter ikke strenge krav til svettesildrende hard trening, men sier at all form for bevegelse er en slags form for trening. Jeg likte spesielt godt tipset om å ta knebøy mens man pusser tennene, dette kan jo alle få tid til!! Så jeg prøvde det, og det var egentlig lettere sagt enn gjort. Du kan tenke deg hvordan det er når du klapper deg selv på hode med den ene hånden og gjør sirkelbevegelser med den andre (jeg vet at ikke dette er knebøy, men det er for å gi et eksempel). Det er vannskelig! Jeg la merke til at jeg glemte å flytte tannbørsten rundt i munnen mens jeg konsentrerte meg om å gjøre knebøyene. Men trening gjør kanskje mester, så jeg kan ikke gi meg helt enda! Min favoritt når det gjelder "skjult" trening er å gå og sykle til og fra skole, jobb, butikken. Miljøvennlig, friskluft OG trim! Perfekt! Fant også ut at Kari Jaquesson har en blogg. Har ikke sjekket den ordentlig ut enda, men sikkert verdt en titt :) Hva er dine treningstips i en travel hverdag?


Jeg har plassert min blogg i Tønsbergnorske bloggkart!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar